Меню
Остання редакція: 04 червня 2025

Освітня програма

ОСВІТНЬО-ПРОФЕСІЙНА ПРОГРАМА

Першого рівня вищої освіти (бакалавр)

за спеціальністю  А4 - Середня освіта (Фізична культура)

галузі знань А - Освіта

Освітня кваліфікація: бакалавр з середньої освіти (фізичної культури)

 

Спеціальні вимоги до зарахування:

Немає, зарахування проводиться на загальних умовах вступу.

 

Спеціальні положення (умови) про визнання попереднього навчання (формального, неформального, неофіційного):

Немає, зарахування проводиться на загальних умовах вступу.

 

Робоча (проектна) група:

Мороз Юрій Миколайович (гарант) - кандидат педагогічних наук, завідувач кафедри фізичного   виховання і психолого-педагогічних дисциплін Уманського НУ, доцент.

Чорнобаб Іван Федорович  -  кандидат педагогічних наук, доцент кафедри фізичного   виховання і психолого-педагогічних дисциплін Уманського НУ, доцент.

Осадча Лариса Анатоліївна  - кандидат психологічних наук, доцент кафедри фізичного   виховання і психолого-педагогічних дисциплін Уманського НУ, доцент.

 

Залучені стейкголдери:

Носай Олександр Людвигович - вчитель фізичної культури КЗ «Уманський ліцей №2», вчитель вищої категорії, вчитель методист.

Сушкета Володимир Мусійович - вчитель фізичної культури КЗ «Іванівська гімназія», вчитель методист, Відмінник освіти.

Омельчук Іван Валерійович- студент 21-фв групи факультету лісового і садово-паркового господарства (здобувач вищої освіти), майстер спорту України з настільного тенісу.

 

Обсяг освітньої програми – 240 кредитів ЄКТС

Термін навчання – 3 роки і 10 місяців.

 

Придатність до працевлаштування:

Випускник програми відповідно до отриманої спеціальності здатний вирішувати професійні завдання та розв’язувати складні спеціалізовані задачі і практичні проблеми в освітній сфері з фізичної культури, керуючись моральними принципами та засадами здорового способу життя, готового до самоорганізації власної професійної діяльності та подальшого саморозвитку.. Згідно з чинною редакцією Національного класифікатора України: Класифікатор професій (ДК 003:2010) та International Standard Classification of Occupations 2008 (ISCO-08) випускник може працевлашту­ватися на посади з наступними професійними назвами робіт: (320) Вчитель загальноосвітнього навчального закладу; (2359.2) Керівник секції спортивного напряму; (3414) Фахівець із організації дозвілля; (3475) Інструктор з фізичної культури; (3340) Асистент вчителя; (232) Вчителі середніх навчальних закладів; (234) Вчителі спеціалізованих навчальних закладів;

(235) Інші професіонали в галузі навчання; (334) Інші фахівці в галузі освіти; (3475) Спортивні тренери, судді з виду спорту, інструктори-методисти та професійні спортсмени.

 

Інтегральна компетентність:

Здатність розв’язувати складні спеціалізовані практичні завдання у галузі середньої освіти, що передбачає застосування концептуальних методів освітніх наук, педагогіки, психології, теорії та методики фізичного виховання і характеризується комплексністю та невизначеністю умов організації освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти.

 

Загальні компетентності (ЗК):

  1. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства; усвідомлення цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідності його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
  2. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, вести здоровий спосіб життя.
  3. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
  4. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
  5. Здатність спілкуватися іноземною мовою.
  6. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології.
  7. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.
  8. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
  9. Здатність узагальнювати основні категорії предметної області в контексті загальноісторичного процесу.
  10. Здатність працювати в команді та автономно.

 

Фахові компетентності спеціальності (ФК):

  1. Здатність до формування в учнів ключових і предметних компетентностей та здійснення міжпредметних зв’язків.
  2. Володіння основами цілепокладання, планування та проектування процесу навчання учнів.
  3. Здатність здійснювати об’єктивний контроль і оцінювання рівня навчальних досягнень учнів.
  4. Здатність до пошуку ефективних шляхів мотивації дитини до саморозвитку (самовизначення, зацікавлення, усвідомленого ставлення до навчання).
  5. Здатність до забезпечення охорони життя й здоров'я учнів (зокрема з особливими потребами) в освітньому процесі та позаурочній діяльності.
  6. Здатність здійснювати виховання на уроках і в позакласній роботі, виконувати педагогічний супровід процесів соціалізації учнів та формування їхньої культури.
  7. Здатність до критичного аналізу, діагностики й корекції власної педагогічної діяльності, оцінки педагогічного досвіду.
  8. Здатність формувати в учнів предметні компетентності з фізичного виховання, медико-біологічних та психологічних основ і технологій розвитку рухових умінь і навичок та фізичних якостей, санітарно-гігієнічних основ діяльності у закладах загальної середньої освіти та спеціалізованої позашкільної (спортивної) освіти.
  9. Здатність аналізувати особливості сприйняття та засвоєння учнями навчальної інформації з метою прогнозу ефективності й корекції освітнього процесу з фізичного виховання.
  10. Здатність до опанування та використання педагогічних, медико-біологічних, інформаційних технологій для формування здорового способу життя, розвитку рухових умінь і навичок, розвитку фізичних (рухових) якостей учнів і самостійного розроблення методик і технологій для інтегрального гармонійного розвитку дитини.
  11. Здатність до аналізу, систематизації та оцінки педагогічного досвіду, до розроблення методик і технологій з метою розвитку рухових умінь і навичок учнів та їхніх фізичних (рухових) якостей на основі розуміння й застосування засад фізіології, морфології, біомеханіки; здійснення профілактики травматизму.
  12. Здатність складати робочі плани, конспекти практичних і теоретичних занять, фінансові документи для забезпечення освітнього процесу з фізичної культури в закладах загальної середньої та спеціалізованої (спортивної) освіти дітей та молоді.
  13. Здатність оволодівати базовими й новими видами фізкультурної діяльності, здійснювати пошук, аналіз і оцінку інформації, у т.ч. за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій, необхідної для постановки і вирішення професійних завдань, професійного та особистісного розвитку.
  14. Здатність самостійно проводити навчальні заняття з фізичної культури з учнями в закладах середньої та професійної освіти, здійснювати позакласну спортивно-масову, організаційну та навчально-методичну фізкультурно-оздоровчу роботу.
  15. Здатність розвивати в учнів уміння й навички дій різних видів рухової активності, а також роботи в команді, взаєморозуміння та взаємодопомоги методами й засобами фізичного виховання.

 

Програмні результати навчання:

  1. Знає основні історичні етапи розвитку предметної області.
  2. Знає закономірності розвитку особистості, вікові особливості учнів, їхню психологію та специфіку сімейних стосунків.
  3. Знає та розуміє принципи, форми, сучасні методи, методичні прийоми навчання предмета в закладах загальної середньої освіти (рівень базової середньої освіти).
  4. Знає та розуміє особливості навчання різнорідних груп учнів, застосовує диференціацію навчання, організовує освітній процес з урахуванням особливих потреб учнів.
  5. Уміє оперувати базовими категоріями та поняттями спеціальності.
  6. Уміє використовувати інструменти демократичної правової держави у професійній та громадській діяльності.
  7. Уміє застосовувати міжнародні та національні стандарти і практики в професійній діяльності.
  8. Добирає і застосовує сучасні освітні технології та методики для формування предметних компетентностей учнів і здійснює самоаналіз ефективності уроків.
  9. Володіє формами та методами виховання учнів на уроках і в позакласній роботі, уміє відстежувати динаміку особистісного розвитку дитини.
  10. Здатний проектувати психологічно безпечне й комфортне освітнє середовище, уміє виявляти булінг серед учнів та протидіяти йому, організовувати співпрацю учнів та комунікацію з їхніми батьками.
  11. Здатний цінувати різноманіття та мультикультурність, керуватися в педагогічній діяльності етичними нормами, принципами толерантності, діалогу й співробітництва.
  12. Усвідомлює цінність захисту незалежності, територіальної цілісності та демократичного устрою України.
  13. Знає та вміє застосовувати на практиці основні положення фізіології, біомеханіки, морфології, психології, анатомії для розвитку фізичних (рухових) якостей, формування рухових умінь і навичок.
  14. Знає і застосовує у практичній діяльності основні положення в галузі фізичної культури; володіє актуальними технологіями інтегрального гармонійного розвитку людини, технологіями контролю й корекції функціонального та психофізіологічного стану, засобами й методами управління станом людини.
  15. Знає закони й принципи, теорію й методику розвитку рухових умінь і навичок в базових видах рухової активності; правила профілактики травматизму та надання першої медичної допомоги.
  16. Знає закономірності розвитку фізичних (рухових) якостей у різних видах рухової активності; біологічні, соціальні, психологічні та інші фактори збереження здоров’я, а також біологічні, соціальні, психологічні й духовні чинники, що обумовлюють значущість професії фахівця в галузі фізичного виховання та спорту.
  17. Знає основні принципи користування сучасними інформаційними технологіями для вирішення професійних завдань; використовує засади природничо-наукових дисциплін у професійній діяльності.
  18. Знає види та форми методичної й організаційної роботи для проведення навчальної роботи в галузі фізичної культури в закладах середньої та професійної освіти, здійснення позакласної спортивно-масової, організаційної та навчально-методичної роботи.
  19. Володіє педагогічними, медико-біологічними, інформаційними технологіями для формування здорового способу життя, розвитку рухових умінь і навичок, розвитку фізичних (рухових) якостей у дітей і вміє самостійно розробляти методики й технології для інтегрального гармонійного розвитку дитини.
  20. Володіє руховими уміннями й навичками в обраному виді спорту на рівні кваліфікованого спортсмена, руховими навичками в базових видах спорту на рівні масових розрядів; удосконалює руховий арсенал шляхом формування рухових умінь і навичок в інших видах спорту.
  21. Уміє самостійно проводити навчальні заняття з фізичної культури з дітьми дошкільного віку та учнями в закладах дошкільної, середньої та професійної освіти, здійснювати позакласну фізкультурно-оздоровчу і спортивно-масову роботу (зокрема зі спортивного туризму й орієнтування).
  22. Володіє базовими й новими видами фізкультурної діяльності, уміє здійснювати пошук, аналіз і оцінку інформації, зокрема за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій, необхідної для постановки і вирішення професійних завдань, професійного та особистісного розвитку.
  23. Уміє розробляти навчально-методичні матеріали (робочі програми, навчально-тематичні плани) на основі освітнього стандарту і типових програм з урахуванням виду освітньої установи, особливостей класу / групи та окремих учнів.

 

Національна кредитна мобільність:

На основі двосторонніх договорів між Уманським національним університетом та закладами вищої освіти України. Можливість переведення здобувачів вищої освіти іншого навчального закладу вищої освіти України за спорідненою спеціальністю.

 

Міжнародна кредитна мобільність:

На основі двосторонніх договорів між Уманським національним університетом та закладами вищої освіти зарубіжних країн-партнерів.

 

Навчання іноземних здобувачів вищої освіти:

На основі договорів (угод) між Уманським національним університетом та закладами вищої освіти іноземних країн, можливе навчання іноземних здобувачів вищої освіти після вивчення курсу української мови.

Останні новини

V Всеукраїнська наукова конференціяЧитати повністю

V Всеукраїнська наукова конференція

5 червня 2025 року на кафедри фізичного виховання та психолого-педагогічних дисциплін Уманського національного університету було проведено V Всеукраїнську наукову конференцію «Значущість фізичної культури та спорту для здоров’я людини».

Читати повністю

Благодійний забіг на підтримку ЗСУЧитати повністю

Благодійний забіг на підтримку ЗСУ

22 травня 2025 року на майданчику зі штучним покриттям Уманського національного університету відбувся традиційний Кубок ректора з міні-футболу.

Читати повністю

Кубок ректора з міні-футболу: яскраві емоції, напружена боротьба і переможці!Читати повністю

Кубок ректора з міні-футболу: яскраві емоції, напружена боротьба і переможці!

22 травня 2025 року на майданчику зі штучним покриттям Уманського національного університету відбувся традиційний Кубок ректора з міні-футболу.

Читати повністю

Всі новини